reklama

Počasie života

Je to až zvláštne, aký je náš život premenlivý. Občas mám pocit, že sa priam dotýkam hviezd a ako divoký kôň cválam neohrozený oproti nepriazni osudu a všetko sa darí. Keď zrazu ako blesk z jasného neba je všetko úplne inak v priebehu pár minút. Myslím, že som sa ešte nestihol prispôsobiť náhlim zmenám klímy, čo život ponúka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Kráčam po ulici a slnko páli do očí. Mám pocit, že ak by som si teraz podal športku a zabudol jedno číslo označiť i napriek tomu vyhrám jackpot. Tak silný je momentálny pocit a eufória radosti sa nedá ani merať. Všetko vychádza, všetko je v pohode, chuť žiť je obrovská a neprestáva ako v reklame na nemenovanú značku žuvačiek. Náhla zmena situácie a pár momentov má však zrazu presvedčí, že nie som nesmrteľný komixový hrdina (občas ním túžim byť). Občas stačí jeden telefonát. Jeden chybný krok vedľa a z jasnej oblohy sa spusti silná prietrž mračien. Všetko sa zrazu zdá byť čierne a mám pocit, že každým pokusom dostať sa z bahna nepriazne sa zabáram hlbšie a hlbšie. Hm, veľká zmena, usmejem sa so silnou iróniou.

Prebiehajú dni a človek stráca aj poslednú nádej, že všetko zas bude dobre, že všetko sa spraví. Vtedy by som neuveril ani ak by mi to hovoril sám anjel. Túžim si občas pozrieť (hneď po športe) predpoveď počasia nášho života, aby som vedel či si zajtra obliecť teplý sveter alebo si vyleštiť slnečné okuliare aby som dokázal čeliť nepriazni osudu pripravenejší. Bohužiaľ, taký know-how však nemá žiadna z našich televíznych staníc a možno aj preto som sledovanie televízora z môjho života úplne vypustil. Mimochodom, vôbec mi to nechýba. 

Ani neviem zásahom koho ruky sa stane náhla zmena. Možno je to aj mojím malým pričinením, že nečakám že sa všetko spraví akosi samé. Naozaj neviem. Možno len uhlom pohľadu sa zmení situácia v dobrú. Čo však viem je to, že mračná sú náhle roztrhané a slnko šťastia zrazu opäť svieti ako za starých čias. Zbožňujem ten pocit. Pocit keď nič veľké nečakám a ono to príde vo väčšom ako si dokážem predstaviť. Výhľadu dopredu už nevadí hmla a možno dovidím až za horizont. 

Či už chcem alebo nie, zmena počasia našich životov sa nám nevyhne. Či už som pripravený alebo nie, viem, že zmeny vždy prídu. Dôležité však nie je čo sa nám prihodí, ale ako na to dokážeme zareagovať. Viem, že počasie života si nevyberiem ani neobjednám. Viem však že počasie je krátkodobým obdobím podnebia v ktorom žijeme. A miesto podnebia svojho života som si mohol vybrať sám a som presvedčený že som si vybral správne. Preto znášam výstrelky počasia ako jav ktorý sa má diať a nič s tým neurobím. Takže ak bude zajtra pršať, skúsim si napriek tomu zatancovať v daždi. A keď sa stane čo sa má, možno vyjde spoza mrakov aj slnko a dúha bude tá, ktorá mi ukáže že nie je všetko tak zle ako sa zdá...

Juraj Tužinský

Juraj Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...chlapec v tele muža...chlapec ktorý nechce byť nikým iným ako tým kým je...občas šťastný občas smutný ale stále sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  DOSPIEVAM(NE)VŠEDNÝ DEŇV ZNAMENÍ LÁSKY

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu