reklama

Hra so zrkadlami

Odmalička ma fascinovali zrkadlá. Maminka mi často pripomína situáciu ako som si hodiny študoval ďasno po svojom prvom vypadnutom mliečnom zúbku. Neskôr, učiac sa prvé kroky spoločenských tancov mi zrkadlo, či sa mu to páčilo alebo nie, robievalo sparingpartnera dlhé hodiny. Doteraz sa mu čudujem ako to so mnou vydržalo. V škole, sediac vždy pri okne, som chytal ten správny uhol slnka na hodinkách na to aby som spolužiakovi nechutne posvietil do oči práve keď odpovedal. Nezabudnem ako sme sa na tom strašne dobre bavili, vycerený od ucha k uchu, skoro ako moja starká pri sledovaní silvestrovského programu. Fascinoval ma najviac fakt, že nech sa pozriem do zrkadla z ktorejkoľvek polohy, vždy v ňom zbadám iný obraz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vlastnosť tohto predmetu je pre mňa tak zaujímavá, že ním ostávam ohromený až dodnes. Občas spolu prehodíme reč, hlavne ráno keď sa snažím z podoby rannej (Homo habilis) premeniť sa minimálne na človeka normálneho (Homo Sapiens Sapiens), aby som mohol odísť z domu s pocitom, že nikomu nespôsobím vážnu traumu. Občas len ticho znáša moje ,,zrkadlové blbiny,, (radšej nebudem konkretizovať). Pre mňa je však dôležité nielen to, že plní úlohu dobrého pomocníka v kúpeľni alebo kabelke, ale jeho jedinečnosť - možnosť pozrieť sa na veci aj z iného uhla pohľadu. 

Boli prvé slnečné dni. Slnko veselo svietilo a mňa čakala ako každý rok na jar, kúpa slnečných okuliarov. Každý rok, pravidelne na jeseň, ako sa had vyzlieka zo svojej kože aj ja sa zbavujem svojich pomocníkov proti slnečným lúčom. Rozdiel medzi mnou a hadom je iba ten, že ja sa zbavujem okuliarov celkom nedobrovoľne. Historky akým spôsobom, sú samostatnou vtipnou kapitolou môjho života. Tak napríklad posledný rok, cestou vlakom na festival som pozabudol že mám štýlovo okuliare na hlave, vyklonil som sa z okna a ani som im nestihol zamávať na rozlúčku.

Prekonanie svojej neznášanlivosti k nakupovaniu som v štýle ,,ala kondor,, zaútočil do prvej optiky ktorú som zbadal. Ako potápač na jeden nádych som veril, že odtiaľ vybehnem ešte predtým ako mi dôjde kyslík spokojne si vraviac ako výborne som nakúpil. Opak bol však pravdou. Moju neúspešnú misiu ovplyvnilo viacero faktorov. Obrovský výber mi zabil aj poslednú predstavu s ktorou som do predajne vstupoval (nechápem prečo nemajú tak päť druhov, ľuďom ako som ja, ktorý sa nevedia rozhodnúť ani medzi dvoma by uľahčili prácu). Asi ten najdôležitejší faktor bol však môj úbohý rozpočet ktorý som bol ochotný investovať. Nedám predsa viac ako tri stovky za niečo, čo aj tak o dva mesiace stratím. Misia ,,kúp rýchlo brýle a vypadni,, sa skončila fiaskom. 

Sklamaný zo svojej neschopnosti som sa viezol na eskalátore na metro, že sa kdesi inde sa pokúsim nájsť ďalšiu mučiareň – optiku, kde by som mohol mať viac šťastia ako pred chvíľou. Ako som tak prechádzal vestibulom, zbadal som staršieho pána s bielou paličkou a tmavými okuliarmi. V ruke držal Nový prostor (česká odnož Notta Benne) a ponúkal ho ľuďom prechádzajúcim okolo, ktorí akoby sa chvíľkami snažili napodobniť jeho slepotu tak, že ho nevidia. Myslím že som tiež nevidel pána ako ostatný, ja som však po dlhšej dobe zbadal zrkadlo, dokonalejšie ako kedykoľvek predtým. Konečne viem, prečo ma už od malička všetko na ňom tak fascinuje. Dnes ale na seba prebralo inú podobu na aké som bol doteraz zvyknutý. Jeho odraz bol však nesmierne čistý a jeho uhol nastavený presne tak, aby ma prinútil sa na chvíľu zastaviť a porozmýšľať. Po chvíli som vykročil k slepcovi a s poďakovaním som mu daroval môj chabý rozpočet na kúpu nových slnečných okuliarov.

Denno-denne máme možnosť sa pozerať do zrkadiel rôznych podôb a je len na nás čo v nich uvidíme a chceme vidieť. Občas totiž potrebujeme nazrieť na veci aj z iného uhlu. Viem, že tento rok si okuliare nekúpim, veď predsa neskutočne milujem, keď ma slnko núti žmúriť očami.

Juraj Tužinský

Juraj Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...chlapec v tele muža...chlapec ktorý nechce byť nikým iným ako tým kým je...občas šťastný občas smutný ale stále sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  DOSPIEVAM(NE)VŠEDNÝ DEŇV ZNAMENÍ LÁSKY

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu